שביל שפתחו ידוע למעטים

כילד וכאיש צעיר רציתי יותר מכל להיות כמו כולם. לכן היא אסור לשום דבר מהשיגעון שפגשתי בבית אמי לצאת לעולם ("הילד שכמעט הציל את אמו"). מחיר ההכחשה היה מוות פנימי שנשאתי לכל מקום. ופחד שעוד מעט תתגלה חריגותי ויוציאו אותי סופית מהחברה האנושית.
בעידן הנוכחי, השם את הפרט במרכז, אנשים מספרים בקלות רבה ואפילו בגאווה את סיפור סבלם. אבל אין זה ניסיון להתמודד. ילדות קשה נעשתה לפטור מהחובות הרגילות של בני אדם ומשמשת עילה לתביעת פיצויים.
אני זכיתי ופגשתי בדרכי את האל המנסה את האדם. זה שמגיע בלי להודיע, משנה ברגע את מטלות חיינו, בלי הסברים. לא הייתי חריג אצלו, או מוזר. הוא פטר אותי מן השלמות המוטלת רק עליו. הוא גילה לי רשות להיות שקוע בתיקון עצמי ולשמוח בחלקי. הוא פתח לי שער לברית של שמירה הדדית שאפשר לשוב ולחדש בכל עת. הוא הבהיר לי שילדותי הקשה איננה פטור מאחריותי כאדם, הורה או בן זוג, אלא משימה נוספת מיוחדת לי, משא זיכרון קשה שאינו מוטל על רוב בני אדם ומי שעומד בו יתגלה לו שביל שפתחו ידוע למעטים.

6 תגובות

  1. מאשה said,

    20 באוגוסט 2017 בשעה 9:30 am

    ממש כך. תודה יאיר.

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה) said,

    20 באוגוסט 2017 בשעה 11:13 am

    משא זיכרון קשה שאינו מוטל על רוב בני אדם ומי שעומד בו יתגלה לו שביל שפתחו ידוע למעטים. אמן ואמן!!!

  3. Yaffa BatShlomo said,

    20 באוגוסט 2017 בשעה 11:15 am

    משא זיכרון קשה שאינו מוטל על רוב בני אדם ומי שעומד בו יתגלה לו שביל שפתחו ידוע למעטים.
    הלוואי שכך, אם כך אולי יהיה טעם לבלבול הנורא הזה שגדלים איתו ולצידו..

  4. מלי said,

    21 באוגוסט 2017 בשעה 9:13 am

    אני ממשיכה לזרום,לא מרגישה השפעה כלשהי מהעבר הקשה בבית הורי(אולי בתת מודע כן יש השפעה), ממשיכה להאמין אבל ממש לא בתמימות כמו הורי,
    יש לי שאלה יאיר ,האם אתה מנהל אורח חיים דתי?(כיפה,שבת,כשרות וכו')
    עוד בקשה , אפשר קטע מהספר?

  5. משתמש אנונימי (לא מזוהה) said,

    21 באוגוסט 2017 בשעה 5:18 pm

    אתה – עבורי – הדבר הנכון!. המינונים שלך – כל כך נכונים. המסקנות שלך – "יושבות" בנועם ליד חוויותי ומחשבתי. נפלא היה לי להתקל בחשיבתך דרך ספריך , ונעים לי מאד לכבדך בהערכה עמוקה בכל ליבי על עשייתך המופלאה !!
    תודה על כל ההנאה, התובנה והנחת ש"לקחתי" בעונג מהכתובים – פרי חשיבתך וחכמתך!
    מברכת אותך בהמון טוב ובברכות חמות לרגל צאת ספרך החדש –
    רותי אנשל – תל אביב 2017,


להשאיר תגובה

