איך מפקחים על בעל לא נאמן

איך מפקחים על בעל לא נאמן
יאיר כספי

א.
שמה של האישה חזר והופיע לתדהמתי בקבוצת "קהילות שרות" שאמנון חבר בה, לאחר עשר שנים שהוא חוזר ונשבע לי שאין לו יותר שום קשר אתה.
אמנון ואני נשואים עשרים וחמש שנה. לפני עשר שנים גיליתי שיש לו רומן עם פקידת מבצעים בחטיבה שהוא מפקד עליה, שנמשך שלוש שנים. עמדנו להתגרש. החלטתי לתת לו הזדמנות שנייה.
אני לא מאמינה באמנון. מתקשה להמשיך לעשות את נסיעות העבודה שלי לחו"ל. בודקת לו את הטלפון. רציתי כל כך להאמין שהוא השתנה. שהאישה ההיא נעלמה מחיינו לתמיד.
הגילוי קשה במיוחד משום שהייתה לנו תקופה מצוינת בשנים האחרונות. חברות טובה. שעות רבות של אהבה.
נרדמתי בשמירה. האמנתי לו שעשה שינוי בטיפול הממושך שדרשתי ממנו ללכת אליו, והוא אדם אחר היום. אצטרך לפקח על אמנון בשבע עיניים. לקרוא את המיילים שלו. לבדוק שיחות טלפון. הוא יצטרך לדווח לי על מעשיו. להגיד בכל שעה איפה הוא נמצא. אני מאמינה שזו זכותי המלאה כאישה נבגדת שמוכנה לתת לגבר שלה עוד סיכוי שיעשה את הכול כדי להוכיח לי שהוא ראוי לאמון. אפשר שאצטרך לוותר על הנסיעות. אינני מאמינה שכל זה יעזור.
אני מפחדת לגלות שבזבזתי עשר שנים. אני מפחדת שאשאר עם אמנון עוד עשר שנים ולא אוכל לתת בו אמון. אני מפחדת שאגלה בסוף שכל חיי בוזבזו לשווא. שקר אחד גדול.
ב.
אמנון אומר שחבר משותף הכניס אותה לקבוצת השירה. הוא אומר שאין ביניהם שום קשר. חזרנו לפני חודש מטיול של שלושה חודשים מחוף לחוף בארה"ב. היא נהדר. אנחנו במקום אחר. אפשר שזה רק הפצע שלי, שנפתח מדי פעם מחדש.
כשהתחתנתי עם אמנון ידעתי שהוא "שובב" שצריך לפקח עליו. עשרים וחמש שנים אני המפקחת של אמנון. הוא מנסה לסדר אותי ואני תופסת אותו. המפקחת מנהלת אותו ואותי. גם כשהמפקחת מצליחה לכמה שנים, היא לא מחזירה לי את השקט הנפשי. אני לא מסוגלת לשמור על אמנון, ולא מסוגלת לעזוב אותו. להודות שהמפקחת נכשלה. אני עדיין מאמינה שאני יכולה לתקן את אמנון. לא מצליחה להיפרד מהתפקיד. צמצמתי את חיי לשאלה אחת: האם אמנון בגד?
למה נגזר עלי התפקיד הזה? איך חיים עם ההחלטה שקיבלתי לסלוח לו?
ג.
הרבה שנים אני רוצה לחזור ללימודים וחוששת להשאיר את אמנון לבד. בחמש השנים האחרונות ברור לי שהגיע הזמן לעזוב את החברה שאני משווקת. אני רוצה עסק משלי. יש לי את הידע והכישורים. אני לא מעזה להתגייס לבנות את עצמי כי יש לי את אמנון לפקח עליו. אני רוצה לחיות. אני רוצה לחזור לרקוד. אני רוצה לפגוש אנשים. אני רוצה להתפטר מתפקיד המפקחת שעליו אני מבזבזת את חיי.

4 תגובות

  1. בת לביא said,

    29 בפברואר 2016 בשעה 8:39 am

    מפקחת יקרה
    עליך להמשיך ולהיות מפקחת .שימי לב שהמילה מפקחת מקפלת בתוכה את הפיקחות ואת אכן מעידה על עצמך כבעלת כישורים ,שזה אחד ממאפייני הפיקחות,
    אלא ש……פשוט תעבירי את פוקוס המפקחת מאמנון לעצמך
    בואי נגיד שתתחילי לרקוד הרי זה מה שאת רוצה?!
    משם דברים יקרו, או לא .תנסי למקד את עצמך בעצמך
    זה לא קל כיוון שאנחנו רגילים להתמקד באחר במקרה שלך לאחר קוראים אמנון
    את את ורק את !!! הרצונות שלך, הכוונות שלך, התשוקות שלך, הקריירה שלך
    כאמור לא קל אך בהתבוננות פנימית בעצמך שזו עבודה לא קלה זה אפשרי
    בהצלחה
    בת לביא

    • יודעת דבר said,

      23 ביוני 2016 בשעה 12:40 pm

      מצטרפת לבת לביא, תתמקדי בעצמך!!! תפסיקי לפקח והיי פיקחת!!! תעשי מה שטוב לך, תהני, תעשי חיים ומניסיוני זה ישתלם לך.
      איך?
      פשוט מאוד: תתחלפו בתפקידים, כי ברגע שתעניקי לעצמך תהפכי לאדם שמח ומלא והוא בחשש רב יהפוך למפקח.

      אז…בהצלחה בדרך להגשמה 🙂

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה) said,

    6 ביוני 2016 בשעה 7:14 am

    שמי לב איך התפקיד שלך מזין את התפקיד שלו את המפקחת והוא השובב אולי הגיע הזמן לשנות את המשואה

    • יודעת דבר said,

      23 ביוני 2016 בשעה 12:39 pm

      מצטרפת לבת לביא, תתמקדי בעצמך!!! תפסיקי לפקח והיי פיקחת!!! תעשי מה שטוב לך, תהני, תעשי חיים ומניסיוני זה ישתלם לך.
      איך?
      פשוט מאוד: תתחלפו בתפקידים, כי ברגע שתעניקי לעצמך תהפכי לאדם שמח ומלא והוא בחשש רב יהפוך למפקח.

      אז…בהצלחה בדרך להגשמה 🙂


להשאיר תגובה

