רק קו

רק קו / הלל צייטלין
רק קו אחד מאורך והייתי
חדור אורה.
רק דבר אחד מדבריך
וקמתי לתחייה.
רק תנועה אחת מחיי נצחך
והייתי רווי טל ילדות
הלא אתה בורא הכל
מחדש.  ברא נא אבי אותי, ילדך
מחדש.
נשום בי מנשמת אפיך
וחייתי חיים חדשים, חיי
ילדות חדשה.
מודעות פרסומת

12 תגובות

  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה) said,

    1 באוקטובר 2011 בשעה 8:54 am

    ברכה מיוחדת לראש השנה, שקיבלתי משמעון זילבר.

    "זה מה שאני מאחל לך בפרוס השנה הזאת – זרימה חופשית, גדילה, צמיחה גדולה.
    הדגש במילה גדולה, כי כל אדם גדל. תמיד. אלא שאצל רוב בני האדם זה הולך לאט לאט, מאוד לאט, ואין זה מורגש. אני רוצה בשבילך שתהיה לך הזכות לחוות את הצמיחה הזאת בכל רמ"ח אבריך.
    אני מאחל לך להתפעם, פועל שאני מחפש לו תרגום לאנגלית אבל מוצא רק בלשון שלנו.
    כן, אני מאחל לך התפעמות מהצמיחה הזאת, מההוד של החיים ההולך ונפרש וגודש את חייך בקסם ובחדוות כבוד לבורא עולם.
    מצאתי ברכה יפה מאוד ורוצה לשתף אותך בה: יִפְתַּח ה' לְךָ אֶת-אוֹצָרוֹ הַטּוֹב אֶת-הַשָּׁמַיִם לָתֵת מְטַר-אַרְצְךָ בְּעִתּוֹ וּלְבָרֵךְ אֵת כָּל-מַעֲשֵׂה יָדֶךָ.. (דברים כ"ח: 12)
    בקיצור, מאחל לך שנה של קסם, שנה של הוד, שנה של רוממות.
    באהבה
    שמעון"

  2. 1 באוקטובר 2011 בשעה 8:59 am

    ברכה מיוחדת שקיבלתי משמעון זילבר.
    "זה מה שאני מאחל לך בפרוס השנה הזאת – זרימה חופשית, גדילה, צמיחה גדולה.
    הדגש במילה גדולה, כי כל אדם גדל. תמיד. אלא שאצל רוב בני האדם זה הולך לאט לאט, מאוד לאט, ואין זה מורגש. אני רוצה בשבילך שתהיה לך הזכות לחוות את הצמיחה הזאת בכל רמ"ח אבריך.
    אני מאחל לך להתפעם, פועל שאני מחפש לו תרגום לאנגלית אבל מוצא רק בלשון שלנו.
    כן, אני מאחל לך התפעמות מהצמיחה הזאת, מההוד של החיים ההולך ונפרש וגודש את חייך בקסם ובחדוות כבוד לבורא עולם.
    מצאתי ברכה יפה מאוד ורוצה לשתף אותך בה: יִפְתַּח ה' לְךָ אֶת-אוֹצָרוֹ הַטּוֹב אֶת-הַשָּׁמַיִם לָתֵת מְטַר-אַרְצְךָ בְּעִתּוֹ וּלְבָרֵךְ אֵת כָּל-מַעֲשֵׂה יָדֶךָ.. (דברים כ"ח: 12)
    בקיצור, מאחל לך שנה של קסם, שנה של הוד, שנה של רוממות.
    באהבה
    שמעון"

  3. עודד said,

    1 באוקטובר 2011 בשעה 9:53 am

    יאיר תודה;
    כמה מקסים, כמה מפתה לחיות חיים חדשים לגמרי.
    ועדיין לא הייתי מוכן לוותר על שום חוויה מהעבר.
    לחדש כן. לוותר לא.
    שנה טובה, שנה של התחדשות.

  4. עודד said,

    1 באוקטובר 2011 בשעה 9:55 am

    ובמחשבה נוספת במקום חידוש תיקון.
    לתקן כן. לוותר לא.
    שנה טובה, שנה של תיקון גדול.

  5. מאשה said,

    1 באוקטובר 2011 בשעה 9:58 am

    כן, ברא נא אותי מחדש…..

  6. צבי אבא של ע. said,

    1 באוקטובר 2011 בשעה 11:35 am

    שלום יאיר
    האזנתי בהנאה גדולה ובריכוז לתכנית בטלויזיה ברה"ש דרשתך היתה מצויינת מנומקת ומשכנעת.
    האזנתי גם להרצאתך המצויינת במכללת יזרעאל בכנס הקהילות לקראת הימים הנוראים.
    אודה לך אם תעלה את שניהם בפוסט שתפרסם.
    אתה בהחלט מטלטל ומנער את החשיבה וההתנהגות.
    תבור5ך

  7. 1 באוקטובר 2011 בשעה 5:38 pm

    גם אני האזנתי עכשו להקלטת השיחה שלך עם פרופ' בנימין איש שלום, באתר רשות השידור, אך למרבה הצער, הם חתכו את מילותיך האחרונות, שכפי הנראה הן בעלות המשמעות הגבוהה ביותר בשיחה. אנא, השלם לנו את החסר.

  8. דינה א' said,

    1 באוקטובר 2011 בשעה 7:07 pm

    שלום יאיר,

    גם אני צפיתי בתוכנית שהופעת בה אתמול בערוץ הראשון, וכקודמיי, גם אני חושבת שהשיחה הייתה מאלפת ומרתקת.

    בכל זאת עלתה בראשי תהייה אחת: אני קוראת קבועה של הבלוג ונהנית ממנו מאוד, ובכל זאת אף פעם לא הבנתי את הרעיון המרכזי של הבלוג בצורה שהבנתי אותה אתמול. אולי זה נובע מהתימצות המתבקש בטלוויזיה (אז לפעמים מתגלה גם יתרון בקוצר הזמן המובנה בטלוויזיה…), אולי בגלל שכל הזמן התעקשת להבהיר ולחדד את אי-ההסכמות עם בן שיחך ואולי גם כי אני דווקא התרכזתי יותר בוידויים שהופיעו פה לאחרונה ופחות ברעיון המרכזי שעומד מאחוריהם.

    בכל אופן, הרעיון שהלימוד המסורתי של היהדות, כלומר של חז"ל והפרשנים הגדולים והרבנים הגדולים לדורותיהם רק מרחיק מהיהדות ולא מקרב, ויש צורך עמוק לשאוף לגדולות, "לחזור למעמד הר סיני" ולצייר חזון ספציפי, מעודכן ובר יישום הוא פשוט אחר, מקורי ומטלטל (כמו שאמרו פה לפניי).

    שנה טובה ומבורכת.

    • yaircaspi said,

      1 באוקטובר 2011 בשעה 7:51 pm

      תודה על המילים הטובות.
      מאחורי עבודתנו ב"פסיכולוגיה ביהדות" עמדה כל העת הידיעה
      שאי אפשר לתקן את עצמנו, בלי לתקן את יהדותנו.
      היכולת להחזיר לשימוש את כלי העבודה של מקורות ישראל מצריכה
      התעלות מעל לעולם המסורתי, שהכניס מצווה וחטא, ניסיון, תפילה ועבודת אלילים, למוזיאון משמים
      וגם התעלות מעל העולם החילוני, שאינו יודע שהיסוד הבונה את האדם והתרבות האנושית
      היא השיחה שאבותינו, קופי האדם, התחילו לנהל עם היוצר המסתורי של העולם.
      ראיית העולם כיצירה ותהליך, והתהייה על יוצרה, אפשרה להם להתרומם מעבר למצבם
      ולגלות דרכים לחכות את יוצרם. להצטרף אליו. להשתתף במפעלו.
      היכולת הכפולה הזו, הנדירה הזו, להתעלות מעל המוסכמות החילוניות והדתיות
      היא המשנה את העולמות
      יאיר

      לגבי שאלתה של שלווה, הדברים האחרונים שאמרתי בשידור.
      אמרתי: האם מישהו יכול לנתק אותי מהמיקרופון הדפוק הזה?
      ובאמת, איני זוכר.

  9. מוטי said,

    2 באוקטובר 2011 בשעה 12:35 pm

    אני מבקש להתייחס לשיר הנפלא של הלל צייטלין ולהוסיף שצייטלין בהיותו חוקר קבלה וחסידות משתמש במונח "קו" לא סתם, אלא מדובר בשם קוד בעולם הקבלה והחסידות.
    בתיאור הקבלי של בריאת העולם בכתבי האר"י מתואר שכאשר רצה הקב"ה לברוא את העולם הוא נתקל בבעיה כי המציאות היתה מלאה באור אין סוף של עצמו ולא היה "מקום" לנבראים כלומר לזולת.
    ולכן כדי שיהיה מקום לנבראים בתוך אותו האין סוף, עשה הבורא חלל בעצמו וסילק את עצמו מתוך אותו חלל כדי שיהיה מקום לזולת ("החלל הפנוי" "סוד הצמצום"),
    אבל כיון שבחלל הזה אין אלוהים אז גם אין בו יכולת לשום חיים ותקוה ולכן הבורא החדיר לתוך החלל הפנוי "קו" של אור מדוד ומצומצם שמחייה את כל המציאות. הקו הזה מתחיל מלמעלה כשהוא רחב וככל שיורד למטה הוא הולך ומצטמצם עד שנעלם, ובחלקים הנמוכים של החלל הפנוי אנחנו לא מצליחים לראות את האור. מתואר שתפקיד האדם הוא "להמשיך" את הקו עד התחתית שבתחתית ולמלא את החלל הפנוי כולו באור ובעיקר את החלקים האפלים…
    זה נשמע לי מאוד קרוב לדברים שאנחנו עושים רק במילים טיפה אחרות.

  10. שרה said,

    31 באוקטובר 2011 בשעה 1:12 pm

    שלום יאיר. שירו של צייטלין נפלא ומרגש. הייתי שמחה לדעת מאיזה ספר הוא לקוח.

    • yaircaspi said,

      2 בנובמבר 2011 בשעה 8:22 am

      שלחו לי ואיני יודע מאין. אם תגלי, אנא ספרי לנו.


להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

מתחבר ל-%s

%d בלוגרים אהבו את זה: