שאלון הכרות


התכנית לפסיכולוגיה ביהדות

שאלון הכרות

ד"ר יאיר כספי

 שאלון ההכרות מגלה את האדם מצד סגולותיו, צרכיו הממומשים, יכולתו, אחריותו, ונדיבותו, או, במושגי ספרות ישראל, מצד קשרו המוצלח, אולי הלא מודע, עם בוראו: המקומות שבהם  ידע/ה לקבל ממנו, ידע/ה לבקש אותו, ידע/ה להתחלק במה שניתן לו/לה, ידע/ה לשמוע תפקיד שהטיל עליו/עליה ולממשו, ידע/ה שקושי גדול בא כאתגר ממנו. איפה יש לך אלוהים?

שלב א':
חסדים עיקריים שקבלתי בחיי: מתנות חינם שקיבלתי בלא שעשיתי דבר.
רצונות שמימשתי: צרכים עיקריים ומשאלות שנתממשו.
מה עשיתי נכון בחיי: משימות ותפקידים שזיהיתי כשלי ומילאתי בהצלחה.
שכר שקיבלתי על מעשים נכונים: מה הרווחתי מכל אחד מהם?
ניסיונות שעמדתי בהם: אתגרים וקשיים שהתמודדתי עמם בהצלחה.
חסדים שגמלתי: מקומות בהם ידעתי להתחלק במה שקיבלתי, גם כשלא הייתי חייב/ת.

שלב ב'

החסד החשוב ביותר שקיבלתי בחיי:
הרצון העיקרי שמימשתי:
המעשה הכי חשוב שעשיתי בחיי:
השכר העיקרי שקיבלתי בחיי:
הניסיון המשמעותי ביותר שבו עמדתי:
חסד ייחודי שאני גומל:
התגלות: החוט המקשר בין כל התשובות.
התפקיד העיקרי שמילאתי, היכולת העיקרית שניתנה לי, הרצון העיקרי שהנחה אותי.
מקום ותפקיד שבו אני יודע/יודעת אלוהים. ייחודי.
נובמבר 2006

