שאלון מעשה נכון

פסיכולוגיה ביהדות

 מדרש מצווה: שאלון מעשה נכון

 ד"ר יאיר כספי

בחר/י נושא שאת/ה מתלבט/ת בו לגבי אחריותך והמעשה הנכון. ענה/י על השאלות. אם ישנן מספר אפשרויות לתשובה – בחר/י אחת עיקרית. כדי לגלות את חובתך קבל עליך לעשותה.

מאחורי התלבטות ישנה לפעמים התרוצצות בין שתי רשויות: אליל ואלוהים. לכן הפרידה מן האליל, שהחטא נעשה בשרותו, היא לפעמים תנאי ליכולת למצוא את מצוותנו אצל בוראנו.

 1. מהו חסדי ? על מה אפשר להגיד תודה בנושא הנוכחי? מה מותר לי וממה אני פטור/ה?

 2. מה אני רוצה? מה נכון ברצון הזה? מה מרצוני רק בוראי יוכל לתת לי (נושא תפילתי)?

 3. מה אני משקר\ת לאחרים או לעצמי? מהי האמת העמוקה מאחורי השקר שלי?

 4. מה יהא חטאי? (אסור לי לעשות), מה יהיה מחירו של החטא (עונשי) ?

 5. איזה עבודת אלילים מסתתרת בחטא? ( איזה אמונת שווא מנהלת אותי).

 6. איזה ניסיון לא פתור שלי מסתתר מאחורי האליל שאני עובד ?

 7. מהי מצוותי? מה יהא שכרי? (למה אפשר לקוות אם מעשה נכון יעשה).

                                                                                                            דצמבר 2009

